Uzaklar II Şimdi Nerede?

Site İçi Arama

Twitter Image
Seyir Defteri

28 Ekim 2008, Uzaklar artık yolda...

Sevgili Dostlar,

Simi Adası
DatsoPic 2.0 © 2009 by Andrey Datso
Son ayların koşuşturması içinde seyir defterini çok ihmal ettik. Son günlerde kelimenin tam anlamıyla “kaçmaktan kovalamaya fırsat bulamayacak” kadar yoğun bir telaş içindeydik. Uzaklar II’nin 22 Ekim günü Netsel Marina’daki tonoz halatını fora etmesine kadar geçen sürede yaşadıklarımızı burada anlatmaya sayfalar yetmez. Merak edenler Motor Boat & Yachting’in Kasım sayısındaki yazımı okuyabilirler.

29 Ekim 2008

Yazdır PDF

Bugün 29 Ekim bizim milli bayramımız. Dün de Yunanlar’ın milli günüydü. Askerler, üniformalı okul çocukları, belediye zabıtaları marşlar eşliğinde sahil boyunca yürüyüş yaptılar. Kortejin sonunda, siyah cüppeleri içinde şişman papazlar oflaya poflaya yürüyüşçülere ayak uydurmaya çalışıyorlardı.

30 Ekim 2008

Saat 13’de rıhtımdan palamarlarımızı çözdük. Rüzgârsız havada motorla 256 derece rotasında, Astipalia Adası’na doğru gidiyoruz. Saat 20’de Nisiros Adası’nı bordaladık. 22’de güneyden hafif bir rüzgâr başlayınca motor stop. Gece üçer saatlik vardiyalarla sakin geçti.

31 Ekim 2008 (Yunan Sahil Güvenlik'inin Baskını)

Yazdır PDF

Sabah erken Astipalia Adası bordalandı. Yola devam. Hava açık, sıcaklık 23 derece, barometre 1013 Mb. Akşama doğru rüzgâr kafadan gelmeye başlayınca önümüzdeki Thira Adası’nda kalmaya karar verdim. 17’de adanın doğusunda gözüme kestirdiğim bir girintiye demirledik. Demir yerinin mevkii 36° 28'N - 025° 25'E. Burası volkanik bir ada. Sahilde tek tük evler gözüküyor, asıl yerleşim yeri adanın diğer tarafında.

1 Kasım 2008

Sabah erkenden vira demir. Lodostan esen rüzgâr akşamüstü 6 kuvvetini buldu. Tam iskele baş omuzluktan geliyor. Ana yelkene birinci camadanı vurup cenovayı küçülttük. Dövüne dövüne ilerliyoruz. Islak bir seyir oluyor.

2 Kasım 2008

Elafonisos Adası
Elafoniso...
DatsoPic 2.0 © 2009 by Andrey Datso
Saat 10.30’da güneye doğru bir el gibi uzanan Pelopenes Yarımadası’nın en doğusundaki Maleas Burnu’nu kapalı bir hava ve sert rüzgâr altında volta atarak bordaladık. Burnu geçerken oltaya peş peşe iki palamut geldi. Biri yarım kiloyu geçkin, diğeri biraz daha narin.

3 Kasım 2008

Mataban Burnu
Mataban B...
DatsoPic 2.0 © 2009 by Andrey Datso
Bugün de aksi gibi hiç rüzgâr yok. Motorla gidiyoruz. Gün ilerledikçe rüzgârın esmeye niyeti olmadığı anlaşıldı. Mataban Burnu’nun 2 mil kuzeyindeki Kayio adlı koya girip demirledik. Etrafı sarp yamaçlarla çevrili koy doğu dışında her havaya kapalı. Vahşi bir güzelliğe sahip.

4 Kasım 2008

Methoni
DatsoPic 2.0 © 2009 by Andrey Datso
Sabah erkenden kalktık. Rüzgâr doğudan esmeye başlamış. Tam yol havası. Kahvaltıyı dışarıda yaparız. Hemen vira demir. Koydan çıkınca Uzaklar II canlı poyrazın önünde kanatlandı, adeta uçuyoruz. Hızımız zaman zaman 8.5 knot’a kadar yükseliyor. Meşhur Mataban Burnu çabucak arkamızda kaldı.

6-9 Kasım 2008

Kılavuz balık
Kılavuz b...
DatsoPic 2.0 © 2009 by Andrey Datso
Kılavuz balık. Genellikle köpekbalıklarını takip eden bu balıklardan biri yol boyu pruvamızdan ayrılmadı.

10-11 Kasım 2008

Sirakuza
DatsoPic 2.0 © 2009 by Andrey Datso
Sirakuza. Sicilya'nın doğusundaki bu tarihi şehirin labirenti andıran sokaklarında tarih ve küf kokusu birarada.